SENDERISME CASTELL DE COLLTORT I VOLCANS

Senderisme per la Fageda d’en Jordà, Castell de Colltort i Volcans Fontpobra, Santa Margarida i Croscat,

Ruta llarga i progressiva pel cor del Parc Natural de la Zona Volcànica. Amb inici a la zona de Can Serra, amb lavabos i aigua potable, de bon principi és planer per sobre la colada de lava del Volcà Croscat, que és la Fageda d’en Jordà. En aquesta ruta es descobreix gran part de tota la fageda!

Sortint de la Fageda d’en Jordà, s’inicia un continuat ascens cap al castell de Colltort (documentat de l’any 1017), enmig d’una zona boscosa i per corriols pedregosos -pujada tècnica. Al castell es gaudirà de molt bones vistes a la zona volcànica, als Pirineus i a la Costa Brava.

Deixant el castell, la ruta torna per la collada de Colltort i es va baixant cap al Volcà Fontpobra, enmig d’una altra fageda frondosa, fins que trobem la font que ens fa adonar de quin volcà estem. Aquesta vessant la trobem recoberta de bosc caducifoli, majoritàriament castanyers. Els pròxims km’s són continuats descens fins la falda del Volcà Santa Margarida.

El “cim” del Volcà Santa Margarida el trobarem després de tornar a pujar per una ziga-zaga de terreny ben compacte. Hi ha opció de baixar fins al mig del pla format pel cràter, on hi ha l’ermita Santa Margarida, d’origen romànic, i que dóna nom al volcà.

Des del Santa Margarida, la ruta segueix amb un ràpid i senzill descens fins a l’aparcament del volcà, per a seguir direcció del volcà Croscat. La ruta segueix per terreny volcànic i planer per les faldes del volcà Croscat. El mateix camí (primer serà pista i posterior corriol) ens portarà a la punt inicial de la ruta.

Preu: A consultar

Tipus: Ruta circular

Distància 16,5km

Dificultat: Mitjà - recorregut llarg

Desnivell: +500m (màxima elevació 882m)

Material: - Roba còmode - calçat esportiu - Aigua i menjar (petites quantitats ja que trobem fonts i possibilitats de comprar aliments)

Hora de sortida: 10h

Hora d'arribada 14h

Punt de sortida: Aparcament de Can Serra (km 4,5 de la GI-524, carretera que uneix Olot amb Santa Pau).

Punt d'arribada: Aparcament de Can Serra (km 4,5 de la GI-524, carretera que uneix Olot amb Santa Pau).

Circular:

GPS: Descarregar

mapa senderisme santiscle perfil senderisme santiscle